Hello Hongkong en de Filipijnen!!! - Reisverslag uit Pildira, Filipijnen van Kimtacken - WaarBenJij.nu Hello Hongkong en de Filipijnen!!! - Reisverslag uit Pildira, Filipijnen van Kimtacken - WaarBenJij.nu

Hello Hongkong en de Filipijnen!!!

28 Mei 2017 | Filipijnen, Pildira

Ben gewaarschuwd: lang verhaal dus alleen lezen op eigen risico

Bye Bye Australië, Hello Hong Kong, de 'schone' stad.

En daar begon het volgende avontuur alweer. Om 23.40 vloog ik na afscheid genomen te hebben van alles in Australia naar Hong Kong. Of ja afscheid, met het idee dat ik nog wel terug kom. Mijn hostfamilie bracht me naar het station en daar zou ik de trein pakken naar southern cross station. Daar in de buurt was een goed restaurant waar ik met Maha nog ons laatste diner hebben genuttigd. Nou zo makkelijk was het niet om met 30 kg bagage (bleek 35 te zijn)en 7 kg handbagage 500 meter naar het restaurant te lopen. Een ozzie kwam op het idee om dat meisje met veel te veel bagage een winkelwagentje aan te reiken. Super fijn! Want ben uiteindelijk verkeerd gelopen dus heb 45 minuten gedaan om het restaurant te vinden wat eigenlijk maar 5 a 10 minuten zou zijn. Maar goed, lekker met Maha gegeten en toen was het toch echt tijd om de skybus naar de AirPort te pakken. In het vliegtuig proberen te slapen maar op de een of andere manier lukte dat niet goed (slaap normaal overal). Viel ik eindelijk in slaap kwamen ze aan met een diner om 1.00

• 29 Mei 2017 - 16:26

Dit is het verslag wat hoort bij Hello Hongkong en de Filipijnen
    Kim heeft mij gevraagd om dit erop te zetten

Bye Bye Australië, Hello Hong Kong, de 'schone' stad.

• 29 Mei 2017 - 16:31

Miny Tacken:

En om 6.00 kregen we alweer ontbijt. Was trouwens best lekker en aangezien ik vegetarisch ben, kreeg ik natuurlijk als eerste. Tijdens de vlucht nog een film gekeken: the girl on the train. Om 6.45 kwamen we aan in Hong Kong. Wat een gigantische AirPort zeg. Gelukkig was het vroeg, niet heel druk en wist ik vrij goed waar ik naar toe moest. Na een strenge controle van de douane (ja ik vlieg morgen weer verder hoor), mocht ik mijn bagage ophalen. En ook deze was wonderbaarlijk er gewoon. Moest in Melbourne al 5 kg welgooien, dus was nu gelukkig minder zwaar. Was wel lastig om keuze te maken wat je dan weggooit en ik zag iedereen kijken wat er dan allemaal uit die tas kwam. Maar tis gelukt! In Hong Kong de bus gepakt naar mijn air bnb voor de nacht. Om 8.30 was ik er en een super lieve (philipijnse) vrouw liet mij binnen. Ik mocht haar mammie noemen en zij sliep samen met haar dochter en een vriendin in het appartement. Er was een spare room waar ik dan gebruik van mocht maken. Even gekletst maar al snel de bus richting de Tian Tun budda gepakt. Na een rit van een half uurtje alleen maar steil een slingerende berg op, kwamen we aan op een sprookjesachtige, serene plek. Hier was de bekende enorme budda die natuurlijk veel toeristen trok. Ik keek mijn ogen uit. Eerst moest je denk wel 200 treden op voordat je dan bij de huge budda was. De moeite waard en natuurlijk wat toeristische foto's gemaakt van de budda en het uitzicht. Vervolgens besloten om niet de bus terug te pakken, maar te lopen. Was toch berg af en moest nog oefenen voor de vierdaagse hahah. Twas ondertussen snik heet en was helemaal vergeten te eten haha. Maar door alle mooie dingen niet aan gedacht. Wat een ontzettend mooie wandeling maar volgens mij was niet iedereen zo gek als mij want ik voelde me alleen op de wereld en kwam helemaal geen mensen tegen. Om 13.00 was ik uiteindelijk weer de beginplek. Hongerig, zweterig, dorstig maar een rugzak vol ervaringen en mooie foto's. Ik heb ergens een ijsje genomen en besloten om de peaktram te gaan zoeken want dit zou een mooie bezienswaardigheid zijn. Na eerst 1,5 uur verdwaald rond gelopen te hebben in de grote stad (Melbourne is er niets tegen) vond ik dan eindelijk de ingang van de peaktram. Aangezien ik slecht ben in kaart lezen en bijna nergens WiFi had, moest ik mensen vragen. Ik stond ervan versteld dat zo weinig mensen hier goed Engels spraken. Maar ik kwam aan waar ik wilde! Er stond een gigantische rij! Heb een uur gewacht maar dan mocht ik ook eindelijk de tram instappen. Het zag er uit als een hele oude, maar opgeknapte stoomlocomotief. Ging deze tram zoveel mensen en mij steil omhoog brengen

• 29 Mei 2017 - 16:33

En daar gingen we dan, inderdaad steil omhoog en iedereen vol verwachting naar het uitzicht. Binnen 15 minuten waren we dan bovenaan en konden we nog met wat roltrappen omhoog naar het hoogste terras van Hong Kong. Vanuit daar heb ik echt mijn ogen uitgekeken over deze stad!!! Wauuuuw! Ontelbare hoge torens, boten, water, bergen. Plaatjes zeggen meer dan woorden! Daarna de bus terug gepakt en nog even in Hong Kong rond gezwerfd. Toen de trein genomen naar een bekende avond markt: tempel street market. Echter was er voor mijn idee nog niet veel te beleven dus ben nog maar wat gaan rondzwerven. Alle straten leken op elkaar dus vond het wel spannend om alles terug te vinden. En ik miste een beetje de leuke tentjes van Melbourne. Ben uiteindelijk in de mac donalds maar een koffie gaan drinken en op WiFi gegaan. Even met mama appen dat t allemaal goed gaat haha. Daarna kwam ik echt een super drukke straat tegen met allemaal FRUIT!!!! jaaaaaa

• 29 Mei 2017 - 16:34

Miny Tacken:

Echt de meest gekste exotische soorten verkochten ze. Heb natuurlijk ook wat gekocht want had weer honger; kokos, dragonfruit, sinaasappels en zon oranjes ding. Toen mijn weg toch maar vervolgd naar die markt maar vond het niet echt spannend. Ze hadden vooral rotzooi, rotzooi en telefoon spullen. Voor 10 hkd (1.14 euro) maar een stekker voor de Filipijnen gekocht. Dat geld ja dat is ook even schakelen. Want een briefje van 100 Hkd is ongeveer 10 euro maar het voelt heel veel. Op een geven moment was het 18.30 en kreeg ik toch wel honger en vermoeide benen. Heb door een of ander vrouwtje noodles aangesmeerd gekregen. Het eten was niet speciaal maar de plek wel. Midden in een drukke straat, zowel op de weg. Ik kom mooi aanschouwen hoe die vrouw, en vele andere locals, spullen of eten wilde aansmeren aan al die toeristen. Ik trap daar natuurlijk weer in, maar de meeste mensen lopen stug door. Agja mijn buik was gevuld dus ik kon weer verder. Aangezien ik morgen om 5.45 op de bus naar de AirPort moest bedacht ik me dat het beter was om terug naar mijn air bnb te gaan. Ik moest namelijk ook nog terug de weg vinden haha. Dat ging verbazend snel en binnen een uur had ik het gevonden. Daar aangekomen stond 'mammie' al op mij te wachten: come in darling!! Even met haar gekletst over Nederland, de Filipijnen (haar country) en over hoe zij hier in Hong Kong terecht was gekomen. Wat een ontzettend lieve vrouw en het uitzicht was ook niet verkeerd vanaf het balkon (47e verdieping). Na een douche lag ik om 21.00 in bed maar gek genoeg kon ik ook nu niet slapen. Even geappt met thuisfront en toen ben ik toch in slaap gevallen. Om 5.15 ging de wekker.... aaaaaaaaaa! Snel mijn spullen gepakt en naar de busstop gesjouwd. De bus was natuurlijk weer te laat dus bijna overwogen om een taxi te nemen. Maar om 6.30 kwam ik dan toch aan in een groot doolhof, oftewel Hong Kong AirPort. OMG, waar moet ik godsnaam naar toe! Ik snapte er niets van en kon mijn vlucht ook niet op de schermen vinden. WiFi werkte ook niet en ik voelde me lichtelijk gestresst. Oké rustig blijven Kim. Nadat wel 3 mensen mij verkeerd hadden gestuurd zag ik uiteindeljk op het bord mijn vlucht. Ik moest naar terminal 1 en ik was nu in 2. Nu denk je misschien... oo klein stukje lopen en je bent er. Nee, twas denk wel 10 roltrappen op en af en half uur verder. Yes, ik had t gevonden. Mijn bagage gewogen (weer teveel, hoe kan dat?) en wat spullen in mijn handbagage gedaan en aangetrokken (3 lage kleding haha). Toen door de douane, maar eerst de 3 sinaasappels die ik nog had naar binnen gewerkt (scheelde weer kilo's en moest nog ontbijten). Ik begon op een gegeven moment ook te snakken naar KOFFIE!!! Helaas verkoopt de 7eleven hier bijna geen hotdrinks alleen colddrinks. Dus ergens anders maar een koffie gekocht. Het was uiteindelijk 7.30 en bedacht dat ik maar beter vast naar de boarding kon gaan. Misschien was dit ook nog lang lopen. Ja hoor, ik moest zelf een treintje pakken om er te komen. Uiteindelijk precies op tijd 8.00 om te boarden! En na een half uur later verlaatte het vliegtuig dan eindelijk deze wereldstad! Op naar de volgende tussenstop MANILA!!

Enja na een dik half uur vertraging in Manila! En ook hier weer verdwaald op de AirPort natuurlijk. Had mijn tassen bijna bij de verkeerde Airline (wel naar puerto prinseca) ingecheckt. Maar goed. Toen moest ik van de ene terminal naar de andere terminal met een bus (met alle bagage

• 29 Mei 2017 - 16:39

Miny Tacken:

Ik heb het gelukkig net allemaal gered. Had 3 uur de tijd om over te stappen voor een domestic flight. Oja en toen moest ik nog steeds eten. En Fack wat een lekkere carrot cake en koude koffie

• 31 Mei 2017 - 00:54

Saar:

Ik wil meeeeer, zo leuk om te lezen!!