Joehoe, ik ben trots op mezelf! - Reisverslag uit Black Rock North, Australië van Kimtacken - WaarBenJij.nu Joehoe, ik ben trots op mezelf! - Reisverslag uit Black Rock North, Australië van Kimtacken - WaarBenJij.nu

Joehoe, ik ben trots op mezelf!

Blijf op de hoogte en volg

10 Mei 2017 | Australië, Black Rock North

Huh, komt deze titel vanuit Kim zal je wel denken als je me goed kent. Ja, toch heb ik het zelf getypt, want ik ben stiekem toch wel trots op mezelf. Ik heb de afgelopen maanden namelijk zoveel mogen leren en groeien. Zowel op persoonlijk gebied als werkgerelateerd. Ik wil je voordat je deze blog gaat lezen wel even waarschuwen! Als je geen tijd hebt of niet in mijn verhalen bent geinteresseerd, lees het dan vooral niet! Het zal namelijk wel een lange blog worden;)

Het is echt een hele tijd geleden dat ik wat geschreven heb. De reden daarvoor is niet dat ik niets meegemaakt heb of niets wilde delen, maar omdat ik redelijk (eigenlijk best wel) druk had met zowel leuke tripjes, werk en andere bezigheden. Om een klein overzicht te geven van de afgelopen maanden heb ik wat puntjes op een rijtje gezet.

Tripjes die ik gedaan:
* Oostkust met Evelien (24-12 t/m 21-1). Eigenlijk is deze trip in geen woorden te beschrijven en vooral niet in het kort haha. Ik kan heel kort en krachtig zijn: het was geweldig! Ten eerste om Evelien weer te zien, maar ook omdat we lekker hebben kunnen lachen, bij konden kletsen en samen de mooie plekken van Australie hebben mogen zien en meemaken. Wat een geweldig land is het toch en wat heb ik ontzettend veel lol gehad en kippenvel momenten meegemaakt. Het bijzonderste om mee te maken vond ik denk toch wel Fraser Island. Lekker crossen met een 4wd car over een mooi strand en door de bushbush met ontzettend leuke mensen. Daarnaast vond ik de paar dagen in Melbourne met Evelien ook top. Het voelde echt als 'mijn stad' en wilde dit graag met Evelien delen. Zo hebben we een technofeest bezocht, hebben we lekker gegeten en koffie gedronken en heeft Evelien kennis mogen maken met een van mijn beste maatjes hier:). Ook hebben we deze dagen bij mijn hostfamilie geslapen zodat ik ook echt kon laten zien waar ik dan woonde/werkte. Natuurlijk mocht een bezoek (twee dagen zelfs) aan het strand niet ontbreken met 30-35 graden.

* Surfkamp/Byron Bay met Sabine (21-1 t/m 26-1)
Samen met Sabine (een meisje die ik in Melbourne heb leren kennen) heb ik mijn trip vervolgd naar een surfkamp en vervolgens Byron Bay. Echter had ik eerst twee dagen in mijn eentje tussen het moment dat ik doei tegen Evelien zei en hallo tegen Sabine. Deze twee dagen heb ik lekker rond gehangen, gechilld en in een creepy hotel in de middle of nowhere geslapen (Maclean). Het surfkamp was ontzettend cool! 's morgens om 7.00 hadden we onze les en dan konden we 's middags lekker chillen op het strand. 's avonds was er altijd wel iets te beleven (bierpong, karaoke, gamenight, enz). Het grappige vond ik dat het surfkamp ook in the middle of nowhere was en elke avond na het diner een busje naar de dichtsbijzijnde drank-shop reed, om alle backpackers te voorzien van alcohol. Je kunt je misschien wel voorstellen hoe de avonden daardoor verliepen. Het surfen zelf ging eigenlijk best goed. Ik kon na 1 dag al op de plank staan voor 3 seconde hahaha. Het gaf echt een kick om dan over de golven te surfen.
Na het surfkamp zijn Sabine en ik naar Byron Bay afgereisd en hebben we daar nog 2,5 dagen gechilld. Daar hebben we ontzettend leuke mensen leren kennen waar we deze dagen mee opgetrokken hebben. Zo zijn we naar Nimbin (dorp waar alleen hippies wonen en bekend staat om legaal wiet verkoop/gebruik). Hier hebben we natuurlijk ook wat gekocht. Daarnaast hebben we een avond gestapt, de bekende vuurtoren bezocht, strand en vooral veel gelachen. We sliepen deze dagen in een wigwam. Aparte ervaring!

* mijn 27e verjaardag vieren
Ontzettend geluk was ik, want mijn verjaardag viel op een public holiday. Iedereen was dus vrij en er waren genoeg leuke feestjes. Het weer was geweldig en ik mocht me omringen met veel leuke mensen. We hebben eerst gepicknickt in het park en vervolgens naar een technofeest geweest.

* Tasmanie met Miranda (24 t/m 28 maart)
Met Miranda (ook in Melbourne leren kennen) ben ik 5 dagen naar Tasmanie geweest. Tasmanie is een klein eiland wat bekend staat om zijn mooie natuur (NZ van Australie). We hebben samen veel gehiked, ontzettend hoge bergen in de regen beklommen, op free campsites gekampeerd in de middle of nowhere, 2 avondjes op stap geweest en gezwommen in een super mooie zee/beach. Daarnaast werden we zelfs wakker gemaakt door de wallabys en ik heb nog nooit zoveel genoten van zelfgemaakte pannenkoeken en wortels met dip op een strand eten tijdens zonsondergang.

* Grampians met Miranda en twee andere gasten (paasweekend)
Met Miranda en twee andere boys (Miranda kende er 1 van) hebben we een paasweekend gekampeerd in de Grampians. Ook dit keer weer veel gehiked, bergen beklommen, gratis gekampeerd en 's avonds lekker bij het kampvuur ' goon' gedronken met marshmallows.

Daarnaast heb ik elk weekend eigenlijk wel leuke dingen gedaan. Vooral veel eten, koffie drinken, terrasjes pikken, rennen/wandelen langs het strand, op stap, fietsen en chillen op het strand.

Verhuizing en nieuw werk (vanaf maart).
Begin maart was een spannende en hectische periode. Ik had namelijk besloten dat ik langer in Australie wilde blijven. Echter was ik klaar met het aupairwerk en moest ik dus wel bedenken hoe ik deze periode wilde invullen. Je kunt hier namelijk niet leven zonder te werken en dat wilde ik ook absoluut niet. Ik heb veel gesolliciteerd voor de horeca hier, helaas zonder succes. Ik was er ook al een tijdje over na aan het denken om hier te werken met special needs kinderen (waar ik voor gestudeerd heb). Ik twijfelde heel erg of ik dit wel kon i.v.m. mijn engels. Toch is het me gelukt en heb ik besloten om te gaan solliciteren; met succes:). Ik werk nu namelijk al een tijdje op oproepbasis/flexwerker als begeleider/teacher op scholen voor kinderen met special needs. Je kunt dit vergelijken met Orthopedagogische kinderdagcentra's in Nederland. Het was een groot risico wat ik nam, omdat ik van tevoren niet wist hoeveel werk en zou zijn en of ik wel opgeroepen zou worden en of ik het uberhaupt wel kon in een Engelstalige omgeving. Ik ben ontzettend trots op mezelf en dankbaar dat ik deze ervaring nog heb mee mogen maken. Als ik mezelf niet op 'niet beschikbaar' zet, dan word ik elke dag gebeld en uitgezonden naar verschillende special needs scholen in Melbourne. Het geeft me ontzettend veel zelfvertrouwen wanneer de vaste begeleider na een dag mij een groot compliment geeft dat ze blij met mij waren. Het mooiste compliment wat ik heb mogen ontvangen was van een begeleider die zei dat mijn aanwezigheid een goed effect had op een van de kinderen. Dit kind kon niet praten, maar aan haar lichaamstaal en gedrag zagen ze dat ze bij mij op haar gemak was en zonder moeite naar mij luisterde. Daarnaast heeft het mijn Engels natuurlijk ook ontzettend veel verbeterd.

Oja en ik heb in de weekenden ook veel eten bezorgd op de fiets (Uber-eats). Hahaha, gratis workout, Melbourne verkennen en beetje geld bijverdienen wat ik vervolgens weer uitgaf aan eten en drinken. Echter is het fietsen hier een stuk zwaarder als in Nederland. Er zijn ontzettend veel en hoge heuvels en het kon erg warm zijn.

Ik wilde daarnaast ook een kamer voor mezelf i.p.v. wonen in een familie. Al snel vond ik een kamer in een suburb Ormond (half uurtje fietsen van Chapelstreet en de stad). Chapelstreet is een hele lange straat waar Maha (mijn beste maatje hier woont en wij vaak op stap gaan en lekker eten/drinken. Ik vond het heerlijk om weer de privacy voor mezelf te hebben en niet wakker te worden en naar bed te gaan met kinderen om je heen. Anderzijds was het soms ook wel een beetje eenzaam omdat mijn huisgenoten (allemaal aziatisch) niet echt mijn typetjes waren en veel op zichzelf waren.

Begin Maart was ook een beetje een lastige periode omdat de meeste mensen die ik in het begin heb leren kennen, bijna allemaal weer Melbourne verlieten. Zoals iedereen wel weet vind ik het soms lastig om alleen te zijn en wil ik altijd met mensen afspreken. Nu had ik minder mogelijkheden en moest ik mezelf vaker proberen te vermaken. Dit is natuurlijk ook een goede leerschool. Ik ben meer gaan wandelen en vaker in mijn eentje gaan 'schupen'. Natuurlijk waren er ook wel weer nieuwe mensen die ik leerde kennen, maar ik deed hier minder moeite voor omdat ik wist dat ik eind Mei weer zou vertrekken.

Jaaaaaa en nu is het al 10 mei, dus over precies 16 dagen begint een nieuw avontuur. Met dubbele gevoelens zal ik Melbourne en Australie gaan verlaten denk ik. Ik heb hier zoveeeel plezier gehad, mooie mensen leren kennen, interessante verhalen kunnen delen, kippenvel momenten gehad, bijzondere plekken gezien en ' last but not least' mezelf mogen ontwikkelen. Anderzijds kijk ik ook wel heel erg uit om weer terug te zijn in Nederland want de laatste maanden heb ik ook meer heimwee gehad. Ik mis de vertrouwde en lieve mensen in Nederland, ik mis een vaste en uitdagende baan, ik mis een vast inkomen en ik mis een vertrouwd plekje.
Maar wat zijn nu precies de plannen: 26 mei zal ik 's avonds om 23.40 naar Hong Kong vliegen. Daar kom ik 'smorgen om 7.00 aan. Ik heb voor deze dag/nacht een Airbnb geboekt zodat ik een hele dag Hong Kong kan verkennen en 's avonds heerlijk kan slapen. De volgende dag 28 mei zal ik vroeg richting Manila (Filipijnen) vliegen en na een korte tussenstop door vliegen naar Puerto Princesa. Op dit eiland van de Filipijnen (Palawan) zal ik in het dorpje Tigman Village aan een project deelnemen van de GreenLion. Ik ga 2 weken lang de kinderen daar spelenderwijs de basis van Engels leren. Maar voordat ik dit ga doen zal ik eerst een cultuurweek hebben om het eiland te verkennen, Filipijnse les en kookles te volgen en nog veel meer leuke dingen. Ook leer ik dan de andere mensen van het project kennen. Op 17 juni heb ik dan een kamer geboekt in de buurt van het vliegveld in Puerto Princesa en zal ik 's morgens 18 juni terug vliegen naar HongKong. Op maandagochtend 19 juni om 6.40 zal ik weer aankomen in Amsterdam.

Spannnnnnnnnnnnneeeeeend!

Ik wil net voordat ik Melbourne verlaat nog proberen een korte samenvattende blog te schrijven over wat deze trip/ervaring mij heeft geboden en wat ik mee kan nemen in mijn rugzak naar Nederland.

Poeh dat was het dan! Je hebt zojuist een ellelange blog over mij gelezen. Tijd voor een koffie!!! See ya!\

Oja de foto's komen een dag later want die staan op mijn telefoon en deze ligt momenteel bij een reparatieshop (scherm gebroken:(

  • 10 Mei 2017 - 08:39

    Louise Krijnen:

    Lieve kim
    Heb vol interesse je hele blog gelezen ! Wauw lieverd wat heb je veel gedaan en meegemaakt ! En wat een mooie levenslessen! En dat jij goed met special needs kinderen kunt omgaan ook in Engels Spaans chinees maakt niet uit jouw persoon kan dat gewoon goed! We missen je ook! Jouw enthousiasme! Loes gaat dit jaar niet naar wigwam misschien in aug met jou twee weken 'wigwammen bij ons thuis! En bij graanschuur Hi Hi werk genoeg daar! We hebben het erg druk! !! Dat zou leuk zijn. En jij vind wel een mooie vaste baan weet ik zeker!! Lieve schat ben benieuwd naar verdere verhalen en hoop je in augustus keer te zien heeeeel veeeel liefs kees Louise en loes xxxxxx

  • 10 Mei 2017 - 09:57

    Opa En Oma Tacken:

    Lieve Kim

    Wat een mooi begin van deze dag, met jouw blog, je mag zeker trots zijn op je zelf en wij als Opa en Oma zijn ook trots op jou,er komt ook een mail voor jou.
    Heel veel groeten en een stevige knuffel.
    Opa en Oma Tacken.

  • 10 Mei 2017 - 12:01

    Marlou:

    Wauw Kim!! Wat een ervaring en avonturen... Veel succes met wat je nog te wachten staat, knap zeg!!

    Dikke knoevel Marlou

  • 10 Mei 2017 - 12:58

    Sandra Hannemann:

    Wat een ontzettend gaaf verhaal Kimmie, ben super trots op jou dat je dit hebt gedaan. Dit is een ervaring die ze je nooit meer kunnen afnemen en maakt je alleen maar sterker voor alles wat de toekomst je gaat brengen. The future looks bright for you, miss sunshine!!!! Hele dikke knuffel en we gaan als je terugkomt lekker hiken bij ons in de heuvels :-) XxX, Sandra

  • 11 Mei 2017 - 12:47

    Anja Thielen:

    Ha Kim,
    Wat heb jij veel meegemaakt!!! En ik geloof zeker dat het veel met je heeft gedaan...
    Je mag zeer zeker trots zijn op jezelf :-)
    Geniet nog van je laatste avonturen...wat zul je het gaan missen denk ik...
    Liefs Anja

  • 12 Mei 2017 - 21:42

    Riek Linders:

    Beste KIM.
    Ik vind het prachtig dat je trots bent op jezelf maar ook om dit allemaal in praktijk te brengen.
    Zo als je schrijft heb je heel veel goeds gedaan en geleerd. Geniet nog van de laatste weken en tot in nederland heel veel xxxxxxxx
    Van Oma Linders.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Black Rock North

Actief sinds 13 Aug. 2016
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 9494

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: