Bye Bye Australie :( - Reisverslag uit Black Rock North, Australië van Kimtacken - WaarBenJij.nu Bye Bye Australie :( - Reisverslag uit Black Rock North, Australië van Kimtacken - WaarBenJij.nu

Bye Bye Australie :(

Blijf op de hoogte en volg

26 Mei 2017 | Australië, Black Rock North

Noooooo, ik wil hier nog niet weg! Australie heeft mijn hart gestolen. Zoals ik in mijn vorige blog ook al schreef heb ik ontzettend veel meegemaakt en ervaring opgedaan. Ik heb hier ontzettend leuke en lieve mensen leren kennen en mooie plekken gezien.
Maar wat ga ik nu echt missen:

- de 1 dollar koffies van de 7-eleven na een werkdag, tijdens de avondjes stappen of om de dag te beginnen. Eigenlijk gewoon altijd:)
- free water overal! In een restaurant, tijdens het stappen, tijdens het rennen, in de parken echt overal!
- public toilets. Ja hier heb ik een haat-liefdes verhouding mee. Ze zijn ontzettend ideaal als je heel erg moet, maar ze zijn niet altijd even schoon haha. Na een paar glaasjes alcohol maakt dat natuurlijk niet veel uit.
- de vele rooftops waar je in de zon kunt genieten van een espresso martini en een spectaculaire view over melbourne.
- de weekenden die voornamelijk bestonden uit eten, koffie drinken, drankjes doen, stappen/dansen, mooie mannen bekijken en chillen. Oja en natuurlijk af en toe werken haha. Maar ik ga de food- en koffiecultuur zo ontzettend missen he!! Het verbaasd me dat ik geen kilo's ben aangekomen. Misschien mag ik die verdomde heuvels hier dan toch wel dankbaar zijn.
- de mensen die ik hier heb leren kennen. Niet te beschrijven hoe snel en makkelijk je hier vrienden kunt maken en je kunt aansluiten bij anderen. Helaas waren de afgelopen 3 maanden al veel mensen vertrokken die ik had leren kennen, maar heb ik natuurlijk ook weer nieuwe mensen mogen leren kennen. De afgelopen twee weken stonden daarom in het teken van zoveel mogelijk mensen nog een keer zien en samen eten/drankje doen of whatever. Ik kom zeker nog een keer terug naar Australie, maar dan hoef ik niet bang te zijn dat ik geen slaapplek heb in Melbourne..
- het werken bij ANZUK; de agency die ervoor gezorgd heeft dat ik op verschillende scholen voor kinderen met special needs mocht werken. Helaas veel te kort en dit had ik nog wel een tijdje langer willen doen. Wat een ontzettend mooie en leerzame ervaring. En ook hier heb ik ontzettend veel lieve en behulpzame mensen mogen leren kennen die altijd heel geinteresseerd waren. Het eerste wat ze vaak vroegen was waar ik vandaan kom omdat mijn accent zo anders was als dat in Australie. hahaha. Als ik dan vertelde dat ik uit Nederland kwam was het vaak: ooooo, Amsterdam!
- het strand. Ik woonde het eerste halfjaar als aupair letterlijk naast het strand. Ik heb hier veel tijd doorgebracht, maar ook samen met de kids. En wat ook ontzettend mooi was, was de zonsondergang tijdens een wandeling in de avond.
- Rocket, de hond van een familie waar ik 2 dagen per week heb gewerkt van november tot maart. Ik ging vaak voordat ik begon met werken, een uurtje met de hond langs het strand lopen. Wat een ontzettend blije en actieve hond! Zo hoefde ik ons hondje Rusty iets minder te missen. Toevallig kregen we bij de hostfamilie ook twee weken een 'oppashondje', waar ik ook wat kilometers mee heb gewandeld.
- de geweldige en verschillende natuur. Ik ben in Tasmanie, Grampians, Great Ocean Road, Wilson Prom en nog veel verschillende national parken langs de oostkust geweest. Het is hier zo uitgestrekt en massaal, gewoon geweldig. Lekker kunnen hiken en genieten van de lookouts.
- de 'no worries' mentaliteit. IEdereen was hier overal het algemeen erg chil en het leek erop dat mensen veel minder druk maakten om dingen. Misschien kwam het door het weer of omdat ik zelf mijn kijk misschien veranderde. Ik ben hier wel meer gaan leren genieten en van dag tot dag leven. Ook tijdens het werken merkte ik veel minder dat ik het 'perfect' wilde doen.
- de ontzettend, misschien soms iets te beleefde mensen hier. Gezellig een praatje maken in de trein, in het park en op het strand. Ik moest er wel aan wennen dat iedereen echt letterlijk iedereen vraagt: 'how are you' en dat het gebruikelijk is om maar gewoon: 'good, thank you, how are you' te zeggen.
- de laatste maanden heb ik niet meer als aupair gewerkt (af en toe babysitten), maar ik ga die lieve, ondeugende en blije kindjes echt missen. Super leuk want afgelopen zaterdag hadden 3 families waar ik opgepast had een soort afscheidsfeestje geregeld. Er is toen ook een foto gemaakt van mij met alle 7 kinderen:). Het voelde even als mijn kindjes hahaha. Die zaterdag hebben we met alle papa's en mama's, kindjes en ik geluncht en daarna een fietstocht langs het strand. Deze hebben we natuurlijk afgesloten bij een playground.
- Playgrounds, die ga ik ook wel missen. Of ja ik ga ze niet missen, maar alls ik een kind geweest was, zou ik dit geweldig hebben gevonden. Echt overal heb je grote en kleine playgrounds met geweldige speeltoestellen of bomen waar je je kunt verstoppen/klimmen. Ook de sportvelden zijn openbaar, wat betekent dat iedereen er gewoon op kan om te spelen.
- goedkope 5 kg zakken wortels: mijn lievelingseten! En 5 kg was maar 5 dollar. Ik kom waarschijnlijk oranje thuis hahha.
- ubereats: wat ga ik dat missen! Lekker door Melbourne rond crossen om voor elke bestelling 7 dollar ongeveer te krijgen.
- public transport: ondanks dat ik het niet veel gebruikte omdat ik overal naar toe fietste, is het hier wel vet goedkoop. Je betaald hooguit 8 dollar per dag. En je kunt gratis de fiets meenemen in de trein. Waarschijnlijk omdat toch niemand fietst hahaha.

Wat ga ik niet missen
- het fietsen met helm. Altijd dat gedoe met die helm en mijn haren gaan daardoor zo door de war.
- het onveilige fietsen hier. Ik kan me nu heel goed voorstellen waarom er maar weinig mensen zijn die hier fietsen. Het is gewoon super gevaarlijk. De auto's letten niet op je en je mag hier zelfs fietsen over de high way!
- de TE dure boodschappen van de supermarkt. Alleen wortels, ijs en koffie zijn echt spotgoedkoop! Chocolade is bijna niet te betalen!
- de GOON. Dit is echt heilig onder backpackers want het is 4 liter wijn voor nog geen 10 dollar. En het zit in een doos. Ik weet nog wel dat tijdens tripjes iedereen zo'n doos bij zich heeft hahaha. En oja, de meeste mensen krijgen er de dag erna hoofdpijn van. Maar ook van dit drankje heb ik geen hangover gehad haha.
- de vele en echt steile heuvels. 10 km fietsen is hier geen half uurtje maar zeker een uur hahaha. Agja, goed voor een killerbody!
- de irritante geluiden van de Kookaburra. Dit is een vogel die echt een ontzettend hard en hoog geluid maakt. Zelfs ik kon het goed horen;).
- het altijd maar naar de bibliotheek moeten voor typwerk, printwerk of andere dingen omdat ik geen laptop had meegenomen. En op de een of andere manier was het altijd druk bij de computers en moest je dan wachten voordat je ook eens aan de beurt kwam.

Er zijn nog heeeeel veel dingen die ik wel en niet ga missen, maar daar kom ik later (op het vliegtuig als ik moet wachten) nog wel op en dan zet ik het erbij. Ik ga nu snel naar huis om mijn tassen te pakken en op de trein te gaan.
Vanavond ga ik met Maha nog wat eten en dan vlieg ik om 23.40 naar Hong Kong. Lekker in Hong Kong rondzwerven en dan 's avonds slapen in een air bnb.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Black Rock North

Actief sinds 13 Aug. 2016
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 9500

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: