Great Ocean Road - Reisverslag uit Black Rock North, Australië van Kimtacken - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Black Rock North, Australië van Kimtacken - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Blijf op de hoogte en volg

16 December 2016 | Australië, Black Rock North

Lang geleden he, een blog! Ik heb het namelijk erg druk (gehad) met werken (3 gezinnen en nog vrijwilligerswerk in de Childcare hier). Maaaar nog een week werken en dan mag ik ook gaan genieten!! Hieronder volgt dit keer niet een blog over de afgelopen twee maanden, maar alleen over mijn tripje omdat dit al lang genoeg is.

Op vrijdag 25 november ben ik met 4 andere meiden op weekendtrip geweest naar the Great Ocean Road. Dit is een snelweg van 240 km langs de kust.

Ik had de eer om de auto en de meiden ‘thuis in Melbourne’ op te halen. Dat betekende dat ik het wel spannend zo op de weg, alleen in de auto, links rijden met allemaal niet-echt-oplettende-en-hard-rijdende-weggebruikers om mij heen. Maar goed, nadat iedereen ingeladen was (2 uur over gedaan want Melbourne is groot en het was spits) met een volbepakte wagen richting Torquay gereden (74 km vanaf Melbourne). Een stukje info voor de liefhebbers: Torquay is het begin van de Great Ocean Road en tevens een surfparadijs gelegen aan Bells Beach. Helaas viel het weer een beetje tegen voor Australische begrippen (17 graden en koud/bewolkt). Het was onderhand pas 20.00 voordat we op de bestemming aankwamen. Een hostel vol met surfers en backpackers. Super gezellig! Dit was de eerste kennismaking voor mij met een hostel. Mijn eerste indruk: net een studentenhuis alleen dan wat schoner: gezamenlijke keuken, gezamenlijke woonkamer waar iedereen zijn ding aan het doen was/kletsen en slaapkamers met stapelbedden. Al gauw raakten we aan de praat met de anderen gasten en besloten we een drankje in een kroegje te doen. Helaas werd mijn beeld van een ‘lekkere australische surfboy’ een beetje verstoord (of ik ben te kritisch). Maaaaaar ze waren wel heel gezellig!! Ieder zijn eigen verhaal en cultuur, erg leuk om te horen.
Zaterdagochtend stonden we weer vroeg in de veren. Wij hadden met onze grote mond gezegd dat we wel een lesje surfen wilde krijgen van de mannen, maar uiteindelijk waren we sjaak-afhaak. Het was echt koud en we wilden onze trip voortzetten. Gelukkig staat er nog genoeg surfen op de planning tijdens mijn reis. Zo gingen we na een stevig ontbijt weer verder in ons autootje. Ik reed weer en wow wat voelt dat goed zeg.. Ik kan het niet met woorden beschrijven hoe vet het hier is om te rijden; heuvels, langs de kust, uitgestrekte landen en wegen en een amazing natuur!!
Voordat we trouwens aanreden hebben we nog een kijkje in Torquay zelf genomen, er waren toch wel echte diehards aan het surfen. Na een heerlijk bakje koffie, om precies te zijn een ‘skinny latte extra hot’ (favoriet recept) en wat toeristische foto’s gemaakt te hebben, vervolgden we onze trip naar Lorne via de groene heuvels en de hoge kustlijn (zie foto). In Lorne komen de bossen en het strand bij elkaar uit. Lorne is een kustplaats aan de Erskine River. Ook hier kun je weer veel surfers spotten. Het is een erg gezellige plek om wat te shoppen in de talloze beachshops en eettentjes. Natuurlijk hebben wij hier dus ook een lekker hapje gegeten en wat winkels bekeken. Oja en natuurlijk: toeristisch foto’s gemaakt.


Vanaf Lorne krijgen we meer bos en prachtig uitgestrekt landschap te zien. Een mooi moment dachten wij om een een gekke foto te maken.. Dussss hup daar gingen de bovenstukken uit en maakten we echt een artistieke foto van onze achterkanten. Als je het zo leest denk je: huh, why? Maar de foto is echt grandioos geworden. En het maken was nog hilarischer omdat er continu busjes met toeristische aziaten langskwamen die niet begrepen waarom er 5 meiden met een ontbloot boven lijf (vanaf de achterkant) klaar stonden voor een foto. HI-LA-RISCH!!!! We zijn ook nog even langs een lighthouse geweest.. ook natuurlijk spectaculair. ’s Avonds hebben we gekampeerd op Bimbipark. Een plek in the middle of nowhere, maaaaar ooo zo vet! Je kon hier onder de koala’s slapen (eucalyptus bomen). We kwamen pas rond 18.00 aan nadat we de supermarkt leeg gekocht hadden met barbeque eten. Want ons diner bestond natuurlijk uit BBQ!! Genieten.. Bij de receptie hoorden we dat 1 van de locals (meneer die door de week voor de koala’s zorgt) een feestje gaf voor zijn 50 jarige verjaardag. De receptionist excuseerden zich ervoor en hoopte dat we er niet teveel last van hadden.... haahahah het tegenovergestelde bleek het geval. Wij werden ook uitgenodigd voor zijn feest (hij vond het denk wel leuk 5 jonge Dutchies) en we hebben de avond van ons leven gehad; allemaal (oude) hippies, techno/drum and base/house muziek en gewoon een chille sfeer in the middle of nowhere!! Heerlijk gedanst natuurlijk en we konden kruipend en rollend naar ons tentje.

Zondag hebben we eerst weer lekker ontbeten en vervolgens gingen we op koala-zoektocht. We hebben er uiteindelijk nog een paar kunnen spotten. Super cool om door de rimboe daar te lopen (zie foto’s). Onze toch werd vervolgens met de auto vervolgd naar de 12 Apostelen. Een hele bekende toeristische trekpleister. En dat was het zeker.. teveel irritante Aziaten (ja sorry het zijn altijd dezelfde) die ontelbare selfies maakten en maar niet aan de kant wilden gaan als wij ook eens een foto wilden maken. Maar het was een super mooie view. Het zijn een rij rotsen van kalksteen en steken vlak voor het strand van Port Cambell uit. Helaas zijn het er geen 12, maar 8 omdat de beukende golven ze weg spoelen. Vanuit hier moesten we helaas weer 3 uur terug rijden naar Melbourne en we waren allemaal erg moe. Onderweg stopten we daarom maar even bij een Macca (MC donald) voor een snelle hap en een opkrikker. Om 19.30 was ik uiteindelijk thuis, moe maar voldaan.

De volgende trip is de oostkust met mijn lieve vriendinnetje uit Nederland Evelien. Ze komt op 24 december aan en dan mag ik eerst Evelien 3 dagen mijn verblijf, hotspots en de mensen die ik hier heb leren kennen laten zien. Vervolgens gaan we 27 december met de auto naar Sydney via Philip Island, Wilson Proms, Great Alphine Road en de Blue Mountains. Oud en Nieuw gaan we knallen in Sydney om vervolgens 3 januari door te vliegen naar het noorden van Australie (Cairns). Daar gaan we onder andere naar de Uncle Brians, Great Barrier Reef, Cape Tribulation, skydiven in Mission Beach, Arlie Beach, Noosa, Fraser Island, Surfers Island and Byron Bay. Evelien zal de 21 weer terug gaan naar Nederland en ik heb op het laatste moment nog een weekje langer vakantie gekregen. Ik ga dan samen met een andere meid die ik hier heb leren kennen naar een Surfkamp en rondrijden in haar ‘van’ (auto waar je in kan slapen). 27 januari zal ik ook weer beginnen met werken tot maart. Wat de plannen dan zijn, ligt nog geheel open en is voor mij ook nog een verassing!!

  • 16 December 2016 - 16:41

    Sandra Hannemann:

    Oooh, wat is dit leuk om elke keer weer voorbij te zien komen. Het plezier spat er gewoon vanaf. Ben superblij voor je dat je al deze ervaringen opdoet en je goed vermaakt 'down under'. You go girl!!!

  • 17 December 2016 - 19:20

    Oma En Opa Tacken:

    Wat een prachtig weekend verslag en geniet maar,wij zijn trots op je en genieten via de tablet met je mee.Liede groeten uit Casele, opa en oma.

  • 20 December 2016 - 10:14

    Petra Classens:

    Wat een mooie foto's en superleuk verslag om te lezen. Geweldig die "achterkant"-foto. Wat fijn dat je zo geniet van deze geweldige reis. Heel veel plezier verder. Doe de groeten aan Evelien. Groetjes uit de Castelostraat, Petra Classens

  • 22 December 2016 - 09:05

    Marlou :

    Wauw Kim, wat un avonturen weer!! Leuk om te lezen, heb er soms ook beelden bij.. Haha grappig!! Geniet van de trip met Evelien, en alvast fijne kerstdagen daar! Lijkt me bizar om in hartje zomer kerst en nieuwjaar te vieren.. dikke knuffel

  • 22 December 2016 - 14:04

    Ria Hubers:

    Kim ik heb je laatste verslag gelezen nu. En de foto's bekeken. Mooi dat je dit allemaal mag beleven daar. Ik probeer het vanaf nu een beetje te volgen. Hele fijne feestdagen en een schitterend 2017. Geniet van je avontuur met Evelien. Liefs Theo en Ria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Black Rock North

Actief sinds 13 Aug. 2016
Verslag gelezen: 778
Totaal aantal bezoekers 9504

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: