eerste week!!! - Reisverslag uit Brington Beach, Australië van Kimtacken - WaarBenJij.nu eerste week!!! - Reisverslag uit Brington Beach, Australië van Kimtacken - WaarBenJij.nu

eerste week!!!

Blijf op de hoogte en volg

18 September 2016 | Australië, Brington Beach

WAUW! Wat een geweldige eerste week! Ik zal hieronder een klein beetje proberen te delen hoe goed ik het heb zodat jullie niet te jaloers worden!

Ik kwam vrijdagavond/nacht aan en ben dus na een kopje thee met de familie naar bed gegaan met het idee om uit te slapen... Helaas, ik was vroeg wakker en ben met twee andere aupairs gaan sporten (trappen rennen bij het strand, wat een killing work-out!). 'S middags met de familie een mooie wandeling langs het strand en de rotsen gemaakt en 'savonds kroegentocht nadat we een lekkere Hollandse pannenkoek hadden gegeten! Het eten is hier trouwens erg lekker en fijn dat er ook gezond (veel fruit, noten en groenten) wordt gegeten. Eigenlijk was ik ontzettend moe maar ik moest en zou mee gaan naar Melbourne! En het was amazing!!!!! Een geweldige stapavond gehad en lekker gebrekkig (nu nog) engels kunnen praten met andere mensen. Volgens mij was het 4.00 toen we thuis waren dus dat zegt genoeg! Helaas is een Sambuca (en ander drinken) hier ontzettend duur!!! Zondag zou ik eigenlijk naar de markt in Melbourne gaan met twee andere aupairs maar ik werd pas 13.00 wakker. Ik heb me daarom maar met de kinderen vermaakt en op bezoek geweest bij (waarschijnlijk) een potentieel oppasadres! Het weekend heb ik afgesloten met een Chinees/Thais etentje met 3 Nederlanders en 1 Canadees in chinatown(Melbourne).

Maar dan begint de eerste week! Maandag nog redelijk rustig en vooral huishoudelijke taken en boodschappen. Super grote Aldi met ontzettend lekker en veel verschillende producten! Ik moet wel echt wennen aan het links fietsen en de Engelse taal. 'smiddags hebben de aupair die mij inwerkt deze week en ik het winkelcentrum bezocht om nog wat nodige dingen te halen. Super cool want 'savonds zijn we naar een of andere hot yoga gegaan! Heel interessant!

Dinsdag, woensdag en donderdag heb ik de routine van het aupair werk meegedaan met de aupair die er nu nog is. Ik vind het echt ontzettend leuk om te doen! In verband met privacy zal ik niet teveel over de kinderen en het werk schrijven, maar meer over mijn persoonlijke ervaringen! Ik kan wel zeggen dat het ook erg wennen is en veel indrukken heb gekregen waardoor ik dinsdag en woensdag avond toch wel moe was. Daarnaast heb ik de omgeving ook al beetje proberen te ontdekken door lekker te rennen en op de fiets op pad te gaan! Helaas is het weer nog niet zoals het nu in Nederland is haha.

Donderdagavond ben ik naar Bridget Jones Baby geweest met twee andere aupairs. Helemaal in het Engels, zonder ondertiteling! En ik kon het gewoon volgen! Er zullen nu zeker een aantal achter het scherm verbaasd zijn haha

Vrijdag was een vrije dag en ben ik mee gaan kijken bij de Nederlandse speelgroep waar de jongste twee naar toe gaan. Super leuk om eens te zien! Vervolgens nog langs het strand geweest voor een kopje koffie, wandeling en speeltuin. 'S avonds ben ik met de huidige Aupair die zaterdag gaat vertrekken nog Sushi gaan eten! Heeeeeerlijk! In australie mag je je eigen wijn meenemen wat ook ontzettend in de kosten scheelt!

Zaterdag was wederom een heerlijke dag! Met de kids en de andere Aupair naar Melbourne Zoo geweest! Wat een mooie dierentuin zeg! Het leek net alsof ik in het oerwoud was! ' savonds met een paar dutchies de stad in geweest voor een drankje. Eerst op een rooftop en vervolgens een technofeestje bezocht! De tijd vloog er voor ik het wist was het alweer ochtend! Wel grappig trouwens want om hier nieuwe mensen te leren kennen en dus ook leuke dingen te doen is het heel normaal om op Facebook een oproep te plaatsen wie er zin heeft om iets mee te doen. Ik ben dus met 3 onbekende meiden op stap geweest maar dat maakt het des te leuker!

Ik heb nog zo veel te vertellen over mijn eerste week maar aangezien mijn verhaal al vrij lang is, ga ik toch een einde er aan breien. Morgen heb ik een lunchafspraak in de stad met veel (nieuwe) Nederlanders dus ben erg benieuwd wat daar uit kan komen!
Kortom: het is hier geweldig! Vanaf volgende week mag ik alleen voor de kinderen zorgen, maar dat gaat vast goed komen! Ze hebben dan twee weken vakantie dus lekker volle dagen

  • 17 September 2016 - 21:32

    Sandra H-H ;-):

    Lieve Kim,

    Wat heerlijk om te lezen dat je in deze eerste week al zo goed je weg hebt gevonden. Het plezier straalt er nu al vanaf :-)

    Xxx, Sandra

  • 18 September 2016 - 10:15

    Marlou:

    Ha Kim, klinkt allemaal erg goed!! Fijn te lezen dat je daar veel mensen om je heen hebt waar je mee op stap kunt gaan. Geniet! En succes je eerste week als "echte aupair" xx Marlou

  • 18 September 2016 - 11:36

    Sophia:

    Ha lieve Kim,

    Wat een geweldig verslag !!!!! Je hebt het daar erg naar je zin dat is wel te lezen.
    Het is ook een prachtige uitdaging en zulk avontuur draag je je hele leven bij.
    Je hoeft je zeker niet alleen te voelen want nieuwe contacten heb je al genoeg gemaakt.
    Ga genieten van alles om je heen.
    We houden contact met je.

    Lieve groetjes Sophia

  • 18 September 2016 - 14:58

    Louise Krijnen:

    Lieve Kim,
    wauw wat fijn deze berichten en wat een enthousiasme. Vooral zo houden en soms efkes rust nemen ook. xxxx Succes volgende week in je uppie maar dat gaat vast goed komen.
    liefs van ons Kees Louise en Loes xx

  • 19 September 2016 - 16:51

    Margret Tummers:

    Heey Kim,

    Super om te lezen dat alles zo goed gaat. Morgen gaan wij ook weer beginnen en we missen je nu al. Succes met je eerste week alleen met the kids ...... gaat je zeker lukken. Groetjes, Margret

  • 19 September 2016 - 19:26

    Manon:

    Heey lieve Tacke!!

    Wat ontzettend fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat. En dat van de film haha goed zeg! Heel veel plezier en succes volgende week met de kindjes en ik zie je volgende runsessie wel weer voorbij komen:)

    Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brington Beach

Actief sinds 13 Aug. 2016
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 9515

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: