Achtbaan volle leuke en soms ook moeilijke momente - Reisverslag uit Black Rock North, Australië van Kimtacken - WaarBenJij.nu Achtbaan volle leuke en soms ook moeilijke momente - Reisverslag uit Black Rock North, Australië van Kimtacken - WaarBenJij.nu

Achtbaan volle leuke en soms ook moeilijke momente

Blijf op de hoogte en volg

17 Oktober 2016 | Australië, Black Rock North

Jaaa er zijn weer twee weken voorbij (gevlogen). Soms lijkt het net alsof ik hier al maanden ben. Maar er zijn echt zoveel momenten deze weken dat ik dankbaar ben voor wat ik allemaal mag meemaken!! Ik heb weer ontzettend veel gezien, gedaan, ontmoet, genoten, gegeten/gedronken (oeps), gesport (om on balans te blijven), maar buiten dat ook veel gewerkt!

Ik kan je zeggen; het leven van een Aupair is echt niet altijd gemakkelijk hoor. In detail treden is niet nodig (heb ik met de mensen die dicht bij mij staan al gedaan), maar ik heb het denk van tevoren wel iets te licht/makkelijk in geschat wat ik in mijn vorige blog ook al schreef. De dagen zijn soms best lang, vooral als je volle poelen energierijke kinderen om je heen hebt, een enorm verantwoordelijkheidsgevoel meedraagt en graag je best wil doen (tsja dat hoort gewoon bij mij). Deze twee weken heb ik echt wel van die momenten er tussen gehad, dat ik het even moeilijk had. Je wilt dan gewoon even bellen met thuis, spuien, uithuilen, een knuffel of gewoon even lekker gek doen en afleiding. Helaas kan dat niet altijd op de momenten dat ik het nodig heb (tijdsverschil en hier niemand in Melbourne die tijd heeft). Gelukkig heb ik hier ook twee meiden leren kennen waar ik mijn hart kan luchten en het vertrouwd voelt.

Anderzijds leer ik ontzettend van die momenten om dan even mezelf op te pakken en te genieten van bijvoorbeeld de zon, strand en de kleine dingen. Net zoals in Nederland kijk ik ook hier altijd wel naar de weekenden uit. Niet omdat ik het werk niet leuk vind (in tegendeel), maar de weekenden zijn geweldig! Ik zal kort op een rijtje zetten wat ik gedaan heb in mijn vrije tijd. Net zoals in Nederland, loop ik er hier ook wel eens tegenaan dat ik mezelf af en toe vergeet en mijn dagen bom vol plan. Ook hier is het belangrijk om even 'me-time' te hebben, dus vanaf nu ga ik hier bewuster mee bezig zijn:)..

- Footy finale in een café/hotel bijgewoond. Geweldig! We raakten toevallig aan de praat met de eigenaren (wisten wij veel) waardoor we de komende uurtjes voorzien waren van drank (espresso martini).
- Weer veel koffie en lunchdates met verschillende mensen. Ik raak hier echt verslaafd aan koffie!!! Melbourne heeft echt delicious koffie niet normaal!
- chillen in de zon want er zaten hier dagen tussen dat het echt WARM was en dan is het nog meer de lente.
- Veel workouts (gratis classes pilates en yoga, baantjes trekken elke woensdag als de kinderen zwemles hebben, wandelen, rennen voor de 10 k zondag, traprennen wat hier ontzettend hot is). Ben een beetje over gratis lesjes aan het volgen haha, de eerst keer is vaak gratis en aangezien hier ontzettend veel sportclubs zijn kan ik nog wel even vooruit. (Kijken kijken niet kopen een echte Nederlander

  • 17 Oktober 2016 - 09:20

    Louise Krijnen:

    Lieve Kim,

    Ja dat dacht ik toch wel dat het hard bikkelen was als au pair. Je ben ineens verantwoordelijk voor hele gezin/kinderen en ouders zijn veel weg. en dat is niet makkelijk!! Dat geloof ik zeker en zoals jij het doet natuurlijk tot het gaatje gaan, dan kom je jezelf weleens tegen.
    Maar goed zoals je zegt je hebt veel fijne mensen om je heen en dat scheelt enorm.
    Het is zo fijn om jouw eerlijke verhaal te lezen. Je schrijft echt zoals je bent en wat je niet allemaal doet - help, altijd zoveel. En je herkent het van jezelf ook wel je wil alles meemaken. Nou dat moet dan maar, eens komt er een dag dat je denkt pfffff heb ik effe geen zin in. Ik blijf lekker lezen of liggen. Maar dat komt bij jou bijna nog niet voor. Maar soms even met jezelf zijn is wel lekker en graag meer dan eens. Met zo’n drukke baan heb je dat wel nodig. Kijk uit dat je anders niet uit die achtbaan vliegt. Hmmm hoor wie het zegt. Een zo n druk baasje. Want dat ben ik nog steeds en daar kom ik ook maar niet vanaf en ben al 61 - dus je hebt nog wel effentjes te gaan.
    Ook heel fijn dat je zo geniet - vooral veel doen. En tijd gaat vooruit. Tot hoelang zou je bij dit gezin blijven?? en ga je dan daarna ook op reis?? wel doen en leuke plannen maken! liefs louise

  • 18 Oktober 2016 - 21:36

    Marlou:

    Keep your head up!! Mooi om te lezen dat je de weekenden leuke dingen doet met vertrouwde mensen om je heen, geniet! Xxx Marlou

  • 19 Oktober 2016 - 15:00

    Anja:

    Ha Kim
    Mooi dat het vooral de leuke momenten zijn die de boventoon voeren...zal idd niet altijd gemakkelijk zijn!
    Leuk om ook eens wat foto's te zien :-)
    Blijf genieten! Groetjes Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Black Rock North

Actief sinds 13 Aug. 2016
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 9518

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: