Er mag ook gewerkt worden!!! - Reisverslag uit Black Rock North, Australië van Kimtacken - WaarBenJij.nu Er mag ook gewerkt worden!!! - Reisverslag uit Black Rock North, Australië van Kimtacken - WaarBenJij.nu

Er mag ook gewerkt worden!!!

Blijf op de hoogte en volg

30 September 2016 | Australië, Black Rock North

Liggend in het gras en vol in de zon, lig ik hier mijn verhaaltje te typen want ik heb vandaag vrij!!
Ja hoor, ik heb er twee volle weken met de kinderen op zitten! Wat een bewogen, actieve, leuke, gekke, maar ook wel vermoeiende weken. De kinderen hadden vakantie en de eerste week was de tweeling ook nog ziek. Daarnaast was de andere Aupair vertrokken dus mocht ik het alleen doen! Ik heb ontzettend veel respect gekregen voor mijn ouders (en alle andere ouders) want ik was niet de makkelijkste! Ook al heb ik redelijk wat ervaring door mijn opleiding, studie en werk, toch waren er echt momenten waarvan ik dacht: ' hoe ga ik dit op een creatieve, maar opvoedkundige manier aanpakken'. Ik heb mijn hele rugzak vol bagage, trucjes, liedjes, gekke dansjes uit de kast mogen trekken. De ene dag was ik het paard waarop de kinderen naar bed gingen, de andere dag was ik een speedboot wat een stimulans was om al hun speelgoed weer op te ruimen. Ik heb de kinderen goed leren kennen en andersom zij mij ook! Vanaf maandag begint de school weer voor de oudste en mag de tweeling 2 ochtenden in de week naar Kindergarten. Dat zorgt ervoor dat ik iets meer vrije tijd krijg. Maar genoeg over werk...

Ik heb in de afgelopen twee weekenden ook ontzettend genoten en het zuurverdiende geld uitgegeven (oeps, dat ging heel snel). Weer veel leuke, gekke en lieve mensen leren kennen!! Wat gaat dat toch makkelijk zeg en wat is het fijn om dichtbij een 'maatje' te hebben. We kennen elkaar net twee weken, maar het voelt al heel goed. Deze klik had ik echt nodig omdat ik nu wel realiseer hoe erg ik mijn eigen vriendinnen in Holland mis. Gewoon iemand om na een lange dag mee te spuien, kletsen of te wandelen. Iemand waar je lekker mee op stap kan gaan en jezelf kan zijn. Ik heb de avonden soms wat traantjes weg moeten pinken! Ook omdat ik in de avonden vaak van huis was in Nederland. Leven Skype en whatsapp!! Echter heb ik dit nog heel weinig gedaan omdat het tijdverschil lastig is. Ik mis echt het bellen tijdens het wandelen!!!

Mijn Engels is al aardig opgekrikt en mijn standaard zin ('sorry my English is not very good because i'm Dutch and I'm new here in Melbourne. But i Will improve it by talking with you'). Okee dat was waarschijnlijk grammaticaal niet om over naar huis te schrijven maar iedereen begrijpt wat ik bedoel en er zijn al een paar interessante gesprekken uitgekomen. Ik begin zelfs Engels te dromen en denken hahahha.

Maar wat heb ik deze twee weken allemaal mogen meemaken...
- lunch met andere dutchies in de city
- Lekker uiteten buiten de deur (voornamelijk Thais)
- Uitgaan in veel verschillende clubs van techno tot fancy met iets te elite mensen (je moet hakken dragen haha). Daardoor ook weer veel interessante en verschillende mensen uit andere landen leren kennen.
- Fietstochten langs het strand als een echte dutchie (met helm omdat t verplicht is). In een woord geweldig met al die heuvels, landschap en zo.
- Paar keer naar strand geweest ( en ja het weer wordt steeds beter en nu is het al geweldig).
- Picknick met andere bij botanic Gardens (mag je googelen)
- Trainen met een meisje voor onze 10 km loop (rennen langs het strand is hier geen straf maar een cadeau).
- Paar koffiedates met nieuwe mensen uit verschillende landen

Zaterdag is hier de finale van Australian footy wat ik natuurlijk niet wil missen (lees stoere brede mannen kijken). Met een paar meiden gaan we dit kijken op het strand om daarna nog even te vieren dat er sowieso iemand gewonnen heeft (zal mij een wordt wezen wie er wint haga). Het grappige is dat de dag ervoor een nationale vrije dag is (misschien in NL ook aanschaffen maar dan de dag na de game). Zondag mag ik nog een dag werken.

Ik houd het hier dus nog wel even vol!!!





  • 30 September 2016 - 10:49

    Linda:

    Haa lieve kim,

    Leuk!! Weer een verhaal...
    Wauw wat een mooie foto's.
    We appe snel weer.

    Xx Linda

  • 01 Oktober 2016 - 08:55

    Louise Krijnen:

    Lieve Kim
    Wat fijn om weer wat te lezen van je! Je kunt het prachtig verwoorden allemaal(je zou ook bedt boek kunnen schrijven) maar het leest erg prettig en we krijgen zo n goed beeld hoe gaat met je en dat je toch ook echt hard moet werken!! Ja niet echt makkelijk au pair zijn, je moet dan toch maar zo n heel gezin draaiende houden waar je zo maar "invalt" petje af hoor.
    Maar ook fijn dat je zo geniet van alles om je heen ,mensen natuur omgeving. Jij bent nu echt een goede reiziger, laat je niet snel van de wijs brengen- een kanjer ben je. Hier in wijk alles goed, lekker druk en we missen je.
    We blijven je verhalen volgen, dus vooral blijven schrijven. Liefs louise

  • 01 Oktober 2016 - 19:50

    Sanne Degen:

    Lieve Kim,

    Wat fijn om te lezen dat je het zo goed hebt daar! Ik vind je een kanjer en ben trots op je! Ik mis je, het is gek dat de dingen hier ook gewoon z'n gangetje gaan terwijl je weg bent... Ik kijk uit naar je nieuwe blog!
    Dikke kus Sanne

  • 03 Oktober 2016 - 14:38

    Anja Thielen:

    Ha Kim

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en al veel hebt meegemaakt!! Je schrijft echt erg leuk...ik zie het allemaal voor me...
    Vooral het lopen op hakjes..haha..heb ik hier op school nog niet gezien ;-)
    Geniet lekker en vertrouw op jezelf! Je bent vast een super aupair :-) :-)
    xx Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Black Rock North

Actief sinds 13 Aug. 2016
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 9505

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: